חיזוי הוא הגביע הקדוש של יישומי מדע הנתונים, והוא גם המאתגר ביותר. מי לא היה רוצה לדעת מה יקרה בעתיד ולהחליט היום כדי להתארגן לכך?
מדע הנתונים לא יגלה לנו מה יקרה בעתיד אבל עשוי לסייע לנו להבין יותר טוב מה יכול לקרות בעתיד בהינתן כל מה שאנו יודעים כיום. ובעולם של קבלת החלטות זה בדרך כלל עדיף על ניחוש או ניסיון להחליט רק על סמך תחושות בטן, ניסיון או רצונות.
דוגמא לפרויקט – מערכת חיזוי מכירות.
הצורך – חיזוי המכירות משמש לתכנון ייצור, רכש וניהול מלאים. חיזוי טוב יקטין סיכון לעודפי מלאי או לחוסר במלאים לנוכח הביקוש הצפוי למוצרי החברה.
הפתרון – פיתוח מודל חיזוי למכירות ברמת לקוח ופריט.
מימוש – האלגוריתם מופעל רוטינית אחת לחודש ומעדכן את הפורטל ומערכת התכנון בארגון.